Draline wil nog sneller inspelen op de vraag van de klant en beter grip houden op de processen. Daarom zijn we op 2 januari 2019 live gegaan met een nieuw ERP systeem. We zijn gemigreerd van Ridder R8 naar Ridder iQ. Met deze geheel nieuwe omgeving is ons gehele orderproces gedigitaliseerd. Alle processen bij Draline zijn vanaf nu papierloos en informatie is op elk gewenst moment en op elke plek opvraagbaar. Op de werkvloer maken we gebruik van Shop Floor Control, zodat we direct uren kunnen registreren, inclusief extra “Draline fine-tuning”, waardoor de efficiëntiegraad inzichtelijk blijft. Ook onze welbekende Klantorder carrousel is verder geoptimaliseerd.
De grote voordelen van ons nieuwe systeem zijn onder andere dat de KPI’s realtime te volgen zijn en data en velden gemakkelijker te exporteren. Ook de financiële administratie krijgt nu realtime informatie.
Dit gehele traject heeft slechts 6 maanden in beslag genomen, een prestatie op zich. Dankzij extra inspanningen van ons team zijn er tussen Kerst en Nieuwjaar 72 geplande acties uitgevoerd om de dataconversie soepel te laten verlopen.
In alle gevallen waarin wij optreden als aanbieder of leverancier zijn op onze offertes, op opdrachten aan ons en op met ons gesloten overeenkomsten de METAALUNIEVOORWAARDEN van toepassing. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank Rotterdam.